Algemene voorwaarden
Wij hanteren de algemene voorwaarden van de thuiswinkelorganisatie. In deze voorwaarden staan o.a. onze garantiebepalingen, klachtenafhandeling en retourenbeleid. Voor meer informatie hierover kunt u onze algemene voorwaarden pagina raadplegen.
Bestelproces: Online bestellen bij www.garden-lights-kopen.nl kan 24 uur per dag gedurende 7 dagen per week. Onze internetwinkel gaat nooit dicht. Snel, gemakkelijk en ook nog eens voordelig! Om uw vragen voor te zijn, leggen wij onderstaand ons bestelproces uit
Stap 1: Winkelwagen Om een bestelling te plaatsen op onze website is het noodzakelijk dat u het product naar keuze in uw winkelwagen plaatst. Dit doet u door op de bestelknop van het geselecteerde product te klikken en vervolgens komt u in het winkelwagen omgeving. Hier ziet u het overzicht van uw bestelling en heeft u de mogelijkheid eventuele wijzigingen door te voeren of producten toe te voegen. Ook dient u in dit scherm de verzendmethode te selecteren. Zijn de gegevens van uw bestelling juist en compleet dan klikt u op ‘volgende stap’.
Stap 2: Adresgegevens en betaalmethode In het scherm van adresgegevens dient u uw persoonlijke gegevens in de daarvoor geschikte invoervelden in te vullen. Tevens heeft u hier de mogelijkheid om eventuele opmerkingen bij uw bestelling te plaatsen en een afwijkend afleveradres in te voeren. Maak uw keuze uit de betaalmogelijkheden. Indien u geïnformeerd wilt worden over onze aanbiedingen kunt u dit hier aangeven. Ook dient u hier aan te geven dat u akkoord bent met onze voorwaarden. Indien u de verplichte invoervelden (aangegeven met *) heeft ingevuld klikt u op ’volgende stap’
Stap 3: Betaalwijze In het scherm van de betaalwijze selecteert u de door u gewenste betaalmethode en indien u kiest voor een iDeal betaling selecteert u uw bank. Vervolgens klikt u op ’volgende stap’
Stap 4: Besteloverzicht In dit scherm ziet u het overzicht van de door u bestelde artikelen, uw adresgegevens en de door u gekozen betaalmethode. Hier kunt u alle door u ingevoerde gegevens nog een rustig controleren op invoerfouten. Als alle gegevens correct zijn ingevoerd klikt u op ’laatste stap’ U gaat nu - afhankelijk van uw keuze voor betaalmogelijkheid - door naar de betaalomgeving. Indien u gekozen heeft voor iDeal gaat u nu naar uw eigen beveiligde bankomgeving. Indien u heeft gekozen voor bankoverschrijving of betaling achteraf op factuur gaat u uiteraard niet door naar deze bankomgeving.
Stap 5: Bestelbevestiging In het laatste scherm ziet u de bestelbevestiging. Zodra wij u betaling binnen hebben ontvangt u een email ter bevestiging van uw bestelling en wordt uw bestelling verstuurd.
Annuleren Indien u zich na het doorlopen van het bestelproces bedenkt en de bestelling wilt annuleren dan kan dit. Stuur dan een e-mail naar info@buitenverlichting-kopen.nl of bel met 0343-591467. Wij annuleren uw bestelling dan direct.
Vragen over online bestellen Indien u vragen hebt, kunt u tijdens openingstijden contact opnemen 0343-591467 of stuur ons een email info@buitenverlichting-kopen.nl
Verzendkosten voor Nederland en België Voor orders tot € 35,-- euro: € 4,95 verzendkosten. Voor orders boven de € 35,-- euro: geen verzendkosten Verzendkosten voor Duitsland Voor orders tot 60,-- euro: 7,50 verzendkosten. Voor orders boven de 60,-- euro: geen verzendkosten Verzendkosten voor overige landen Overige landen op aanvraag, deze zijn afhankelijk van het pakketgewicht
Werkdagen besteld voor 21:00 uur = vandaag verzonden Alle Garden Lights artikelen hebben wij op voorraad waardoor uw bestelling dezelfde dag wordt verzonden, mits u de bestelling direct heeft afgerekend in het bestelproces. Wij verwerken de orders tot 22:00 uur waardoor bestellingen na 21:00 uur besteld vaak ook nog worden verzonden. Normaal gesproken wordt de bestelling dan de eerstvolgende werkdag bij u afgeleverd. Indien een artikel onvoorzien niet of onvoldoende voorradig is bedraagt de levertijd 3-5 werkdagen. U ontvangt dan een e-mailbericht van ons met de levertijd van de bestelling. De bezorgtijd naar België en Duitsland door DPD bedraagt 2 werkdagen.
Levering met DHL en Post.nl Wij verzenden standaard met DHL en Post.nl pakketdiensten. Dit heeft een aantal grote voordelen. Beide vervoerders werken met een Tracking nummer waarmee u kunt controleren waar het pakket zich bevind en wanneer het ongeveer wordt afgeleverd. Tevens kunt u dan ook de geplande bezorgtijd online aanpassen indien deze niet uitkomt.
Indien u niet thuis bent op moment van aflevering biedt de koerier de eerst volgende werkdag het pakket nogmaals bij u aan. Indien u dan wederom niet thuis bent zal de koerier proberen het pakket bij de buren achter te laten en u hiervan d.m.v. een briefje in uw brievenbus informeren. Indien dit ook niet lukt kunt u het pakket de eerstvolgende werkdag ophalen bij een Post.nl punt of bij het DHL Servicepoint.
Betalingen U kunt onder andere op de volgende manieren betalen bij Garden-Lights-kopen.nl. Zo kunt u kiezen voor iDeal betaling, Paypal, Creditcard, Bancontact of bankoverschrijving. iDeal betalingen worden direct verwerkt. Een bankoverschrijving duurt 2-3 werkdagen. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen hebben, wordt uw bestelling verzonden, mits voorradig.
- iDeal
iDeal heeft onze grote voorkeur. Met iDeal kunt u snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk u online aankopen afrekenen. U rekent af in uw eigen vertrouwde internet bankomgeving van uw eigen bank. - Paypal
Indien u een Paypal rekening heeft kunt u uw aankoop direct afrekenen in onze webwinkel en dit zonder extra kosten. Met Paypal bent u net als met Creditcard verzekerd. - Creditcard
Je kunt ook kiezen voor directe betaling met je creditcard en dit zonder extra kosten. Met een Creditcard betaling is je aankoop verzekerd. - Bancontact
iDeal heeft onze grote voorkeur. Met Bancontact kunnen onze Belgische, snel vertrouwd, veilig en gemakkelijk u online aankopen afrekenen. U rekent namelijk af in de internet bankomgeving van uw eigen bank - Bankoverschrijving
U kunt het bedrag per bank overmaken. Ons IBAN-nummer (ING bank) is NL69INGB0005063827 t.n.v. Buitenberlichting-kopen.nl
Privacybeleid Garden-Lights-kopen.nl respecteert de privacy van alle gebruikers van de site en zorgt dat al uw gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Wilt u meer informatie dan kunt u onze privacybeleid pagina raadplegen.
Klachtenbehandeling Garden-Lights-kopen.nl hecht veel waarde aan tevreden klanten. Ondanks het feit dat wij ons uiterste best doen om uw bestelling zorgvuldig af te handelen, kan er altijd iets niet naar behoren zijn. Mocht u dus toch een minder goede ervaring hebben met onze service, dan vernemen wij dit graag van u. In geval u klachten of opmerkingen heeft over onze producten, onze website of onze werkwijze dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen. Dit kan:
Telefonisch op telefoonnummer: 0343-591467 Per email naar: info@buitenverlichting-kopen.nl
Bij uw telefonisch contact hoort u direct onze inhoudelijk reactie op uw klacht. Indien u gebruik maakt van email dan zullen wij binnen maximaal 2-3 werkdagen u een inhoudelijke reactie per email sturen.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform(www.ec.europa.eu)
Herroepingrecht en retourbeleid Bij de aankoop van onze producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen (dit is de zichttermijn). Deze zichttermijn start een dag nadat u de producten hebt ontvangen. Tijdens de zichttermijn heeft u als consument het recht om het product te beoordelen. Wij verzoeken u het geleverde product slechts zo uit te pakken om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u meer doet met de producten en er daardoor schade aan het product ontstaat bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk.
Procedure: Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht dient u dit binnen de zichttermijn van 30 dagen aan te geven, bij voorkeur per email, aan: info@buitenverlichting-kopen.nl Hiervoor dient u gebruik te maken van ons Modelformulier voor herroeping. Klik hier om ons modelformulier voor herroeping U kunt ook gebruik maken het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te make dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht Na ontvangst van uw melding ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Indien u een gratis actieartikel heeft ontvangen bij het plaatsen van een bestelling boven de €150,-- en door de retourzending het orderbedrag onder de €150,-- komt heeft u geen recht meer op het gratis ontvangen actieartikel. Indien u deze wenst te behouden wordt het aankoopbedrag van het betreffende actieartikel ingehouden op het door ons uit te betalen bedrag van uw retourzending. Binnen 14 dagen na uw melding dient u de producten naar ons retour te sturen. U dient u als consument het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en verpakking naar ons retour te zenden naar onderstaand retourenadres: e-Warehousing T.a.v. Buitenverlichting-kopen Nijverheidsweg 27 3274 KJ Heinenoord
Terugbetaling van het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending vindt plaats zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding plaats. Terugbetaling binnen 14 dagen na ontbinding vindt alleen plaats als de producten ook door ons zijn ontvangen of u kunt ons aantonen dat u het product naar ons heeft verzonden. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij verzoeken u een geldig aankoopbewijs bij uw retourzending te voegen.
Verzendkosten van de retourzending bij herroeping: De verzendkosten van een retourzending bij gebruikmaking van uw herroepingsrecht zijn voor uw voor eigen rekening.
Beschadigingen bij ontvangst: Indien een artikel beschadigd en/of defect bij u wordt afgeleverd dient u ons binnen een redelijke termijn na ontvangst van uw bestelling hiervan op de hoogte te brengen. U ontvangt vervolgens informatie over de te volgen procedure.
Mocht u verder nog vragen en/of problemen hebben met een geleverd artikel of over een retourzending, neemt u dan gerust contact met ons op per email: info@buitenverlichting-kopen.nl
Garantietermijn: Garden-Lights-kopen.nl garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid, bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Als bij normaal, met de bestemming corresponderend gebruik, gebreken optreden in of aan het artikel, worden deze door Garden-Lights-kopen.nl kosteloos hersteld of vervangen.
Op de door Garden-Lights-kopen.nl geleverde artikelen is de wettelijke garantietermijn van toepassing. De door Garden-Lights-kopen.nl geleverde artikelen zijn daarnaast ook nog voorzien van 3 jaar fabrieksgarantie. Lichtbronnen vallen buiten de fabrieksgarantie.
Uw aankoopbewijs (bijvoorbeeld de factuur met de omschrijving van de geleverde artikelen) is uw garantiebewijs. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantietermijn. Sommige artikelen hebben een langere garantietermijn, deze staat vermeld bij de artikelomschrijving.
Voor garantieaanspraken verzoeken wij u het artikel, met bijsluiting van een geldig aankoopbewijs en een duidelijk ingevuld retourformulier met de omschrijving van de klacht te sturen aan:
e-Warehousing T.a.v. Buitenverlichting-kopen.nl Nijverheidsweg 27 3274 KJ Heinenoord
Klik hier om de garantievoorwaarden te downloaden (PDF)
Indien garantie van toepassing is heeft de consument recht op een nieuw product, vervangende nieuwe onderdelen of kosteloos herstel. Wanneer herstel goedkoper is, en dit redelijk is heeft Garden-lights-kopen.nl de mogelijkheid om omruiling af te wijzen en voor reparatie te kiezen. De verzendkosten(binnen Nederland) komen, indien de klacht gegrond is en binnen de garantietermijn valt, voor rekening van Garden-Lights-kopen.nl Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de consument.
U krijgt op de reparatie drie maanden garantie.
Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden indien er sprake is van: - normale slijtage door (veelvuldig) gebruik,
- defecten of slijtage als gevolg van nalatig onderhoud,
- als er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht door derden,
- als de datum op de factuur is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt,
- door gebreken die zijn ontstaan door niet met bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik zoals het niet volgen van de bijbehorende gebruiksaanwijzingen,
- beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid,
- bij van buiten komend onheil zoals blikseminslag en dergelijke,
- oververhitting door centrale of andere verwarming of door het gebruik van een hoger wattage van de lichtbron dan voorgeschreven,
- blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude,
- kosten van derden voor reparatie van een defect artikel worden niet vergoed,
- indirecte kosten veroorzaakt door het defecte artikel kunnen niet voor vergoeding in aanmerking komen
- de consument in gebreke blijft en niet tijdig aan haar verplichtingen voldoet, waaronder ook begrepen de betaling van het product
Deze aanvullende garantievoorwaarden gelden, onverminderd de wettelijke rechten van de consument. Dat betekent dat een product datgene moet doen wat men er redelijkerwijs van mag verwachten.
Reviewbeleid Voor het verzamelen van reviews maken wij gebruik van de Feedback Company. Dit gerenommeerde bedrijf verzameld uitsluitend echte reviews volgens de review wetgeving. Sinds 28 mei 2022 is deze wetgeving actief die het plaatsen van nep reviews en de manipulatie op review vlak verbiedt. Zie ook: www.feedbackcompany.com/nl-nl/policy-review-wetgeving/
Wie is Feedback Company? De Feedback Company is een onafhankelijke partij die reviews voor ons bedrijf verzameld en zij streven ernaar om alleen echte reviews, van echte mensen op basis van een ervaring of aankoop bij ons te verzamelen. Hiervoor hebben ze dan ook huisregels die bij het schrijven van een review in acht genomen moeten worden. Reviews die niet voldoen aan de huisregels kunnen verwijderd of afgekeurd worden.
Wat doet Feedback Company om zich aan deze wet te houden? De Feedback Company publiceert elke review die over ons wordt geschreven. Hier kan soms wat vertraging in zitten door (bijvoorbeeld) een specifiek woord dat gebruikt is in de review. Het systeem markeert dit dan als ‘opvallend, deze review moet handmatig worden bekeken en wordt vervolgens goed of afgekeurd. Ook kan een review on hold gezet worden voor een bepaalde periode. Als laatste check is er een verificatie stap ingebouwd op de reviews die niet via het platform zijn uitgenodigd. Hoe controleert Feedback Company of de reviews echt zijn? Feedback Company probeert al jaren, door behulp van eigen ingebouwde checks, de kans op nep reviews en manipulatie te verminderen. De checks op een rijtje:
- Bij versturen van een uitnodiging wordt gecontroleerd of het e-mailadres uniek is
- Een e-mailadres dat al een keer is uitgenodigd in de afgelopen 3 maanden wordt niet nogmaals uitgenodigd
- De inhoudelijke tekst van een review wordt gecontroleerd. Wanneer deze niet voldoet aan onze richtlijnen dan wordt de review afgekeurd
- Een verificatie stap op de reviews die niet via het platform zijn uitgenodigd
- Ook voeren ze onderzoeken uit op de reviews die bij de Feedback Company worden gemeld. Zowel onze klanten als wij zelf kunnen een melding maken van een review. Vervolgens voert de Feedback Company een onafhankelijk onderzoek uit naar de aangemelde review(s). Op basis van het resultaat nemen zij een besluit.
Contact Wilt u graag persoonlijk advies, bent u op zoek naar een specifiek product of wilt u een offerte voor grotere aantallen van een bepaald artikel dan verwijzen wij u graag door naar onze contact pagina.
|